LinkedIn adverteren kan een bijdrage leveren voor jouw bedrijf.

7 mei 2021 0 Door Redactie

Een B2B-marketingstrategie voor sociale media die op LinkedIn wordt uitgevoerd, betekent ook het promoten van inhoud via gesponsorde advertenties op LinkedIn.

Er zijn verschillende mogelijkheden om een betaalde advertentie te plaatsen, zeker omdat het platform de afgelopen jaren enorm is geëvolueerd. Je kunt updates sponsoren die al op de pagina zijn gepubliceerd, nieuwe inhoud en zelfs verhalen. De doelstellingen die kunnen worden bereikt zijn die van merkbekendheid, websiteverkeer, interesse/ betrokkenheid, videoweergave, leadgeneratie, websiteconversies en applicaties.

Zodra het doel is gekozen, zal het, net als bij andere platforms, nodig zijn om het publiek te segmenteren door te kiezen tussen verschillende parameters. Onlangs biedt LinkedIn adverteren ook de mogelijkheid om aangepaste doelgroepen en dergelijke te creëren.

Zodra dit is gebeurd, selecteert je eenvoudig jouw advertentie-indeling, plaatsingen, budget en planning. Op deze manier is de campagne klaar om gepubliceerd te worden.

Het gebruik van LinkedIn adverteren is om verschillende redenen nuttig:

  • Bereik verbetering;
  • Versterking van naamsbekendheid;
  • Creëren van engagement;
  • Ontmoeting met prospects die nog niet op de hoogte zijn van het bedrijf.

Een kleine opmerking: vanuit strategisch oogpunt zijn LinkedIn adverteren perfect als je een heel klein doelwit wilt raken, maar het is goed om te weten dat de kosten veel hoger zijn dan bij andere platforms. Een marketingstrategie van LinkedIn is geen kinderspel, het vereist dat het juiste moment en de juiste manieren om inhoud te promoten eraan worden besteed. LinkedIn adverteren is geweldig voor het creëren van B2B-marketingstrategieën voor sociale media en richt zich nog steeds op een zeer nichedoelwit. De aangeboden functies zijn vergelijkbaar met die van Facebook, maar stellen je in staat om gemakkelijker verbinding te maken met nieuwe leads omdat er geen misbruik van gebruikt is en er zijn nog steeds verschillende mogelijkheden heeft om nieuwe bedrijfsstrategieën te bestuderen en te bedenken.